De mange spiludbydere er naturligvis på de sociale medier, og vi har kigget lidt på hvem det kan være en god idé at følge. Der er stor forskel på selskabernes indsats, men fælles for dem alle er, at de kæmper en hård kamp for at tilbyde interessant indhold til kunderne.
Der er ingen tvivl om, at de to største spiludbydere i Danmark – henholdsvis Danske Spil og Unibet – er de to selskaber der prioriterer de sociale medier mest. Begge selskaber leverer lækkert og relevant indhold på de forskellige platforme, og som spiller er der god fidus i at følge med på sidelinjen. Det sker nemlig ikke sjældent at gode tilbud og konkurrencer udelukkende bliver annonceret på de sociale medier.
Spiludbyderne har på det seneste naturligvis også fået øjnene op for video-delen af de sociale medier. Danske Spil og Unibet er to gode eksempler på spiludbydere, som løbende producerer videoklips med spil-optakter, analyser og fiduser. Unibet har f.eks. Brian Laudrup og flere andre dygtige ambassadører til at give spillerne fiduser.
[divider]Betfair[/divider]
Betfair
Betfair har en god dansk Facebook-side, som opdateres jævnligt med ganske godt indhold. Anders Lindegaard er tilknyttet som fast skribent, og det kommer der ofte nogle gode blog-posts ud af. Betfair har også en Twitter-profil, som desværre ikke er så aktiv.
[divider]Betsafe[/divider]
Betsafe
Betsafe har en Facebook-profil og desuden bruger de ret meget krudt på en ganske ok blog på engelsk. Bloggen byder på promotions og spiltips, så den er værd at holde øje med. Betsafe har også internationale Twitter og Instagram-konti, hvor sidstnævnte er klart værd at hold øje med.
[divider]NordicBet[/divider]
NordicBet
NordicBet har ikke gjort det store ved sociale medier indtil nu, men det ser ud til at ændre sig. NordicBet er sponsor for Superligaen og NordicBet-ligaen i 2014/15-sæsonen, og det kræver en helt anden form for aktivering af sponsoratet. NordicBet har en dansk Facebook- og Twitter-profil.
[divider]Oddset[/divider]
Oddset
Oddset har måske den mest interessante Facebook-profil af dem alle. Det er næsten et must, at man følger Oddset på Facebook. Med over 61.000 fans og masser af lir og sjove tiltag udmærker Oddset sig som branchens allerbedste. Derudover tilbyder Danske Spil kundeservice på selskabets overordnede Facebook-profil.
[divider]Scandic Bookmakers[/divider]
Scandic Bookmakers
Scandic Bookmakers har ikke gjort den store indsats ift. de sociale medier. Facebook-siden opdateres sporadisk, og også Twitter-kontoen er noget stille.
[divider]Sportingbet[/divider]
Sportingbet
Sportingbet har heller ikke gjort den store indsats for at få markeret sig på de sociale medier i Danmark. Twitter-profilen gør sig både i odds, poker og casino.
[divider]Tipico[/divider]
Tipico
Den tyske spilgigant Tipico begår sig pt. udelukkende på Facebook. Til gengæld kan folk besøge selskabets fysiske spillebutikker landet over.
[divider]TonyBet[/divider]
TonyBet har både en dansk Facebook- og Twitter-profil, men begge er stendøde. Den rapkæftede Tony G plejer ellers nok at have en mening om alt og alle, men på de sociale medier er der bestemt plads til forbedringer.
[divider]Unibet[/divider]
Unibet
Unibet er en af de absolut bedste når det kommer til de sociale medier. Unibet er særdeles aktive på Facebook, og vi kan absolut anbefale at følge dem der. På Facebook-siden kan man ofte vinde billetter til kampe, som involverer selskabets to Superliga-sponsorater (F.C. Midtjylland og F.C. København). Unibet Danmark har også en særdeles aktiv Twitter-konto, og generelt er der stor fokus på god indhold på de forskellige platforme. Derudover producerer Unibet superlækkert indhold på spiludbyderens egen blog. Bloggen beskæftiger sig med optakter, spilforslag og podcasts. Hatten af for Unibet for at producere så lækkert indhold.
[divider]888[/divider]
888sport
Den nyeste spiludbyder i Danmark, 888sport, har endnu ikke fået optimeret sin social media strategi i Danmark. Der er på nuværende tidspunkt ingen danske SoMe-kanaler. Selskabet er dog som de andre spiludbydere ganske aktive på de engelske versioner af Facebook og Twitter.